GESPREK MET EEN SPIN
SARAH:
Mijn praktijk vertrekt vanuit een fascinatie voor betekenisstructuren. Hoe ordenen wij als mens de werkelijkheid rond ons? Ik ga op zoek naar de frictie tussen (nieuwe) media en tactiele materialen zoals klei, zand, papier maché, … In deze clash ontstaat er een zintuigelijke alertheid. Herkenbare texturen belanden in een bevreemdende context. Deze nieuwe ruimtes worden bewoond door archetypen die hun eigen betekenistraditie meenemen en tegelijkertijd bevragen.
SPIN:
Ik ben gaan leven in deze plooibare plekken, beelden die zijn ontstaan door het knippen en plakken in een bestaande werkelijkheid. Ik ben een archetype. Ik verwijs naar mezelf, naar een collectieve ervaring. (licht aarzelend) Er is geen ‘doen alsof’ op deze plek, alleen aanwezig zijn. Het is een zeer transparante constructie. Je ziet de camera, het potlood.
SARAH:
De speelse vervreemding in mijn werk nodigt de kijker uit om bestaande betekenisrelaties te evalueren of te herontdekken en contact te maken met een eigen lichamelijke gevoeligheid. De werken verlangen ernaar ontvankelijke, zorgzame aandacht aan te moedigen.